26 Nisan 2011 Salı

18 TUŞLU YOL BİLGİSAYARI OBC HAKKINDA...(OBC)



Özellikle 18 Tuş Yol Bilgisayarının ilk konu olması,
kullanıcıların tüm özelliklerini bilmemesi.
Bu nedenle faydalı olacak bilgileri sizinle paylaşıyorum.

1000 =ayar
100 =ayar
10 =ayar
1 =ayar

örneğin saati ayarlayacaksınız,
saat de şu an 10:07, bunu 1007 şeklinde 4 rakamlı bir sayı olarak düşünün, 1000 tuşuna basarak binler basamağını, 100 tuşuna basarak yüzler basamağını, 10 tuşuna basarak onlar basamağını ve 1 tuşuna basarak birler basamağını ayarlayabilirsiniz.

Consum =Ortalama yakıt tüketimi
Range =Mevcut ortalama yakıt tüketimi ve depodaki yakıtla gidilebilecek yaklaşık menzil
Temp =Dış sıcaklık
Code =Motor bloke etme kodu
Speed =Ortalama hız
Limit =Sizin ayarlayabileceğiniz azami hız, örneğin 90 a ayarlarsanız 90 a geldiğinizde sesli uyarı verir ve düğmenin üzerindeki ışık yanıp söner.
Dıst =Sizin ayarlayabileceğiniz mesafe ölçümü
Timer =Sizin ayarlayabileceğiniz zaman ölçümü
Check =Hata kontrolü
Km/Mls =Km ya da mil arasında değişim
Clock =Saat Gösteriyor Basınca.
Date =Tarih Gösteriyor Basınca.
Memo =Saat başlarında sesli uyarı
Set / Res = ? ayar ve sıfırlama

53 yorum:

  1. iyi günler arkadaşlar,2 sorum olacak yardımcı olursanız sevinirim
    1) 18 tuş obc var arabamda,fakat akünün kutup başları oksitleme yapmış bende söktüm yagladım tekrar taktım.ama şimdi ekranda INPUT DATA ve INPUT TIME YAZIYOR saatin ayarı bozuldu 0000 gösteriyor,ayarlıyorum ama bu seferde saat ilerlemiyor.ayarladıgım yerde kalıyor,bunu nasıl ayarlıycam güncel bir şekilde ilerliycek bu saat yardımcı olurmusunuz.
    2) arka hoparlörlerin mdf sini degiştirdim tekrar yerine otutturdum hoparlörleri aynı şekilde kablolarını bagladım fakat ses kısıldı hemde bariz bir şekilde ses gitti yani,eskisi gb bagırmıyor kabloların yerlerinide değiştirdim ses gine aynı,bunun derdi sorunu nedir bilen varmı. tşk ederim ilğinize

    YanıtlaSil
  2. evet akü sökülürse OBC deki bilgiler resetlenir. iş biraz karışık ve saat de kendini sıfırlar ve OBC deki gizli kodları açman için ekrandaki gün ve ayı toplaman gerekecek. dediğim gibi biraz karışık.
    ben detaylı bir anlatım yapmaya çalışacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Detaylı anlatımı yapma şansınız varmı acaba

      Sil
  3. İyi günler,bende 98 model e36 3.16i var.Araçta 7 tuşlu yol bilgisayarı var 18 tuşlusu takılabilir mi takılırsa bütün fonksiyonları çalışır mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 7 tuş yeterli diye düşünüyorum ama illede 18 tuş derseniz 18 tuş olur.

      Sil
    2. Iyi gunler 7 tusun soketini direk 18 tuş a uyarmi başka bi işlem e gerek varmi araçta 7 tuş obc var

      Sil
  4. merhabalar bende 96 model 3 18 is var 18 tuşlu bilgisayar işlev yaparmı takasak nasıl olurr selamlar

    YanıtlaSil
  5. 96 3 18 is 18 tuşlu olurmu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. OBC için gerekli alt yapısı varsa olur neden olmasın 95 orj.M-tech 320 i de 18 tuş vardı. 96 318 is için de takılır diye tahmin ediyorum.

      Sil
  6. slm bu 96 model is lerin ne özeliği var sahibinden com da hem az hemde fiyatları yüksek tutuluyor acaba neden

    YanıtlaSil
  7. aracımın yağ yakıyor ve rölantide fazla titreme var nedenini bilen varmı hararetinde falan sıkıntı yok gidşi de güzel

    YanıtlaSil
  8. Araçta LPG Var mı? titreme için soruyorum.
    yağ yakma olayına gelince sanırım Castrol 10/40 kullanıyorsunuz.
    mobil-1 e geçin derim. yakma durumu nedir? yani kaç kilometrede kaç cl yakıyor..
    Zamanında Hararet yaptırmadıysanız üst contada sıkıntı yoksa yağı değiştirmekle başlayalım.

    YanıtlaSil
  9. araçta lpg var ama ondan öncede yapıyordu titremeyi evet yağ doğru castrol kullanıyorum

    YanıtlaSil
  10. merhabalar, 98model e36 carıo 7 tuş obc arızalı 18 tuş taktım fakat 7 tuşta tek soket var 18 tuşta 2 soket var birisi boş kalıyor ve çalışmıyor nasıl çalıştırabilirim yardıcı olabilirmisiniz.

    YanıtlaSil
  11. Arkadaslar sizden ricam... Obc mi degistirdim motor bloke kodunu nasil ayarliycam simdiden tesekkurler....

    YanıtlaSil
  12. Arkadaslar selam obc min motor bloke kod'unu nerden bulur nasil ayarlarim simdiden tesekkurler.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ali Osman merhaba,
      motor blok kodunu bilmene gerek yok (eğer bloklu halde değilse)
      yani şuanda araban çalıyor ve kullanıyorsan bloke kodunu bilmene gerek yok kendin ayarlayabilirsin.
      nasıl ayarlayacaksın arabayı stop et kontağın açık kalsın code tuşuna basınca ekrana kod gireceğin 4 haneli ekran gelecek 1000-100-10-1 e sırayla bas şifren 1111 olmuş olacak 5555 yapmak istersen hepsine teker teker 5 kere basman gerekecek önemli olan bu yazdığını unutmaman :) sonra 4 rakamı yazdıktan hemen sonra en sağ altta set/res tuşuna basıyorsun code düğmendeki ışık yanacaktır. kontağını kapat işlem tamamdır. araban sen şifreyi girmeden çalışmayacaktır. (OBC Çalışıyorsa) codu açmak içinde 4 haneli belirlediğin şifreyi yazıp set reset tuşuna basman yeterli. kolay gelsin dene olmazsa haber ver..:)

      Sil
  13. slm enver kardeş aracım 94 e36 üzerinde 225-45-17 jantve lastık bulunuyor arabam yolda kamyon izini takip ediyor bunu düzeltmek için ne yapmam gerekiyor. Birde jantlarım güzel olduğu için satmak istemiyorum motorsport orjinal bmw jantı şimdiden tşkler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Jant ve Lastik ölçülerin çok iyi.. değiştirme sakın..22,5 cm kamyon izlerinde olukta akan su gibi gider direksiyonu bıraksan neredeyse o kamyon izinden çıkmaz :) yapacak tek şey bu kamyon izlerinin olduğu sağ şeritten biraz uzak duracaksın.
      saygılarımla..

      Sil
  14. obc şifremi unuttum ne yapmalıyım acilll

    YanıtlaSil
  15. peki ben obc si olmayan 320i 92 model aldım 18 tuşlu obcyi taktıra bilir miyim?

    YanıtlaSil
  16. Çok sagolun hepsi calisti obc de sizler degerlisiniz ankaramisiniz

    YanıtlaSil
  17. Mrb Enver bey benim 1996 model 316i bmw em var yol bilgisayarında sürekli 50 derece ve 122 fahrenayt yazıyor bu değerler hiç değişmiyor. 2-aracımın ön paneli motor sıcaklığını çok alıyor çok ısınıyor sorun nedir.teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  18. slmlar aracım 94 e36 320i aracın kapılarını açtığımda kontak ve parklar açık olmadan iç aydınlatma yanmıyor nedenini bilen warsa yardımcı olabilirmi

    YanıtlaSil
  19. arkadaşlar sonrada 7tuş obc takılabilinirmi takılırsa nasıl olur?

    YanıtlaSil
  20. takılır aracın modeli önemli..ve tesisatının olup olmadığı önemli.

    YanıtlaSil
  21. Benim bi sorum olmadi ama sorunu olan çoğu arkadasa yardimci olmussunuz bende bilgilendim teşekkürler :))

    YanıtlaSil
  22. Enver bey kolay gelsin bende 93 320i var yol bilgisayarı 11 tuş ekran bozuk gösteriyo Aradım taradım satan yer bulamadım 11 tuşluyu bunu tamir ettirebilirmiyiz yada 18 tuşlu olurmu yerine

    YanıtlaSil
  23. Merhaba enver bey bende 1998 3.20i aracımın üstünde 7tuş obc sistemi var yanlız bunu kullanmasını tam olarak bilmiyorum bana yardımcı ola bilirmisiniz mümküzse

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mustafa selam 7 tuş obc de pek bir bilgi yok maalese ısı/sıcaklık ve saat bilgidi tarih bilgisi var. kullanmayı bilmemek büyük kayıp değil yani,
      ilk ayarlamayı bu blogda yazdığım yazıda bulabilirsin tarih ve saati ayarla diğer bilgiler otomatik gelecektir.
      kolay gelsin.

      Sil
  24. merhabalar aracım 2002 model 320d ve ortalama yakıt tüketimimi felanda hava sıcaklığını vb göstermiyor bir ara beyinciye götürdüm beyinci sorun yok dedi zamanla yerine gelir görürsün dedi evet öylede olmuştu ama öyle olduğunda tuşa bastığımda değişmedi felan sonra aracımda kaçak vardı aküm bitti sonra o sorunu düzelttim ama gene kayboldu o bende bekliyorum gelmesini ama gelmedi hala ne yapmam gerek yardım istiyorum

    YanıtlaSil
  25. merhabalar bende 1998 3.18is var gösgergedeki anlık yakıt göstergesi çalısmıyor yardımcı olabilir misiniz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 18 tuş obc den mi bahsediyorsunuz yoksa kadrandaki göstergeden mi? sağlam bir çukura girildiyse gösterge arkasındaki soketler yada laymler oynamış olabilir öncelikle soketleri oynatın düzelir diye tahmn ediyorum.

      Sil
  26. 318is 98 model bu arabalarda hiz sabitleyici var mi enver bey

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba, 318is hakkında pek bilgim yok ama benim kendi aracımda 95 320i de vardı (otomatikten manuele çevirme)

      Sil
  27. selamlar 94 320i sahibiyim 18 tuşlu yol bilgisayarım var distanz özelliğinden nasıl faydalanabilirim yararı nedir cevaplarsanız sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne yapmak istediğinizi biraz detaylandırırmısınız?

      Sil
    2. Distanz tuşunun nasıl kullanıldığını merak etmiştim ama öğrendim teşekkürler

      Sil
  28. Merhaba,

    97 model 320 aracım var konsolü söktüğümde OBC soketleri duruyor. Ama arabada OBC yok saat var OBC taktırabilir miyiz? Bunu yapan usta var mı?

    YanıtlaSil
  29. Merhaba Enver bey aracımda 7 tuş obc var bunun kablolarının bağlanması gerekiyor ama neyi nereye baglayacagimi bilmiyorum yardimci olabilir misiniz

    YanıtlaSil
  30. Merhaba 94 model bı 3.16i atacimvar aracı yeni aldım obc var yalnız calismiyor hiç elektrik gelmiyo sigortası varmı atmış olabilir mi

    YanıtlaSil
  31. Arac ariza despit cihazini baglanamiyor

    YanıtlaSil
  32. 18 tuş obc montaj şeması lazım yardımcı olurmusunuz

    YanıtlaSil
  33. İyi günler 3.16i aracım var obc ye elektrik geliyo ama çalışmıyo ekran ışıkları yokhic ne yapabilirim

    YanıtlaSil
  34. Merhaba bende 93 3.18is var 7 tuşlu obs yi nasıl olduysa kapandı birdaha açamadım açma kapatma gibi vs birşeyi varmı bunun yoksa kontağı takınca kendisimi açılıyor

    YanıtlaSil
  35. Bu enver hocam bu obc motor calistirma kodunu yaptiktan sonra araca her bindigimizde kodu girmeden calismiyormu ? Birde bu kodu mesela araci satmak istedik geri nasil iptal edebiiyoruz simdiden tsk ler

    YanıtlaSil
  36. Slm Enver bey
    Aracım 1994 320i 11 tuşlu obc var 18 tuşlu ile değiştirsem uyarmı..teşkkürker

    YanıtlaSil
  37. E36 1998 316i
    
    Dörtlüler gidip geliyor
    Araçta tekleme oluyor Elektrik kabloları buji bobin herşey değişti fakat tekleme gitmedi
    Ne olabilir

    YanıtlaSil
  38. Selam 96 model e36 coupemde 18 tuş yol bilgisayarda 100 ve 10 a aynı anda basılı tuttuğumuz zaman test moduna alıyoruz fakat ben 19 uncu testte yanlışlıkla on yaptım diğer testler göstermiyor on u ofa nasıl çevireceğiz bi fikriniz varmı acaba?

    YanıtlaSil
  39. Merhba 18 obc var aracımda ama bazen geliyor bazen gidiyor saati vs ayarlanmıyor hız limitini ayarlıyorum başka bişey ayarlayamıyorum bazen çalışıp bazen çalışmamasının sebebi ney aceba bozuksa bile tamiri kolaymı aceba

    YanıtlaSil
  40. Sn. Enver bey merhabalar. 94 e36 320 sahibiyim. Elimde çalışır durumda 18 tuş OBC ve menü atlatma için tuşlu sinyal kolu var.Bağlantıya geçeyim dedim,sadece koldan menü atlatmayı ve kalan km'yi göstermeyi ve gong'u bağlayabildim. Böyle uzun zamandır kullanıyorum. Vakit ayıramamaktan diğer bağlantıları yapamadım ve araya da uzun zaman girince diğer bağlantı yerlerini unuttum,yardımcı olabilirseniz minnettar kalırım. Sevgiyle esen kalın.

    YanıtlaSil

DİJİTAL KLİMANIN GİZLİ KODLARI

Sanırım Bu bilgi 18 tuş Bilgisayarı Olmayanlar için biraz ilaç gibi gelecek KLİMANIZ AŞAĞIDAKİ GİBİYSE