BMW 320İ M-TECH

BMW 320İ M-TECH
1995 MODEL 320İ M-Tech Arkadaşlar 95 model M-Tech 320i E36 mı sattım.

26 Nisan 2011 Salı

BMW M50 ve M52 MOTOR ARASINDAKİ FARK NEDİR?





Aralarında Çok Fark Yok..,

m52 alüminyum bloktur.
Hararete karşı çok daha naziktir.

Eski BMW ciler M50 Motorun daha dayanıklı olduğunu revizyonun daha verimli olduğunu söylerler.

bunun dışında pek fazla söylenecek bir durum yoktur.

8 yorum:

  1. onlar çok biliyor m52 ile yarım saat 200 km hızla gidersin m50 ile bir saat gidersin motor sonra kucakta :)

    YanıtlaSil
  2. Forum Donanımhaber'de "mec" isimli bir kullanıcı son noktayı koymuş bu tartışmaya:

    "M52 motor E36'da 1994 yılında üretime geçer.. ( E34'ten tam olarak emin değilim )Zayıf noktası alüminyum yapısı değil, piston yataklarında kullanılan "nikasil" adı verilen özel alaşımlı metal kaplamadır.. Nikasil sürtünmeye çok dayanıklıdır, yüksek ısıda bozulması döküm demire ve alüminyuma nazaran çok daha azdır.. Çok dar toleranslarda işlenmeye müsait yapısıyla Ferrari, Lamborghini, Maserati ve Porsche'de halen kullanılır.. Ancak Nikasil, kalitesiz benzinde yer alan düzensiz sülfür miktarından dolayı korozyona maruz kalır.. Bu korozyon piston yataklarında aşınmaya hatta kırılmalara kadar gider.. Demir ve alüminyumun sülfüre tepkisi az olduğundan Nikasil kadar aşınmaz.. Bu problem M52nin 1999'da çıkan son nesliyle son bulur.. Alusil kullanılan yeni tip M52de bu sorun ortadan kalkmıştır..

    Yalnız bu her Nikasil yataklı M52 bozulacaktır diyerek de yorumlanmamalıdır.. Bu direkt yakıt kalitesiyle ilgilidir.. Bu nedenle sadece bozuk, kalitesiz, kötü işlenmiş benzinle kullanılan araçların M52 motorlarında M50ye nazaran daha çabuk yıpranma görülme şansı vardır..


    Gelelim mEvzunun " oto sanayi efsaneleri " bölümüne..
    Türkiye'de " sıfır motor yapma " olayı layığıyla yapılmadığından yurdum ustası suçu hemen M52ye atar.. Demir ısıyla rahatça genleşen ve bu genleşme kabiliyeti sayesinde olası ufak tefek ayarsızlıkları tolere edebilen bir metaldir.. Oysa ki alüminyum motor bloğu, el kantar göz terazi yöntemlerle, doğru düzgün ölçüp biçmeden rektifiye edildiğinde alüminyumun genleşme katsayısı döküm demire nazaran zayıf olduğundan düzensiz çalışmaya başlar.. Pistonlar mikron mertebesinde de olsa boşluk yapmış, tam rektifiye edilmemiş yataklarda sesli ve vuruntulu çalışır.. Ne zamanla ne de ısı arttıkça bu boşluklar demirdeki gibi genleşerek kaybolmadığından motorun krank salınımı bozulur.. Düzensiz rölanti, sesli çalışma ve yağ eksiltme olarak başlayan bu arıza zamanla yatak sarmaya kadar gider.. Sonra da yeniden " motor ister " diye usta girer mevzuya..


    Bu arada, hiçbir otomobil firması aynı motoru 5 sene boyunca, tam 10 ayrı değişik motor hacminde , 4 ayrı kasa tipinde " yanlışlıkla " kullanmaz.. Böyle oto sanayi efsaneleri de günümüzde eski model diye adlandırılmasına rağmen şimdinin pek çok son model aracını gölgede bırakacak güzelim otomobillerin sağda solda sürünmesini sağlamaktan başka bir işe yaramaz..


    Düzgün kullanılmış, az km. yapmış, modifiye uğruna rezil edilmemiş ve layığıyla servis görmüş bir E36, M52 motorlu olsun ya da olmasın herzaman iyi bir opsiyondur.. Hem sürüş keyfi hem de malzeme kalitesi açısından aynı fiyat gamında pek çok günümüz otomobilinden daha mantıklı bir tercihtir.. "

    YanıtlaSil
  3. mec doğru söylemiş valla. Ama BMWci napsın, yetkili servisi geçtim BORUSAN bile 2011 model arabasındaki motor arızasını tekrarlıyor, hatta yeniden tekrarlarsa ilgilenmeyiz diyor. İlk okul mezunu usta ne yapsın. Ki bu ülkede düzgün benzin bulmak arabistan çöllerinde antifiriz aramak gibi bişey. Almancılar bile hep söyler buraya gelene kadar yolda aldığımız benzinle araba uçuyor gibi gidiyordu, buraya geldik tıkandı/ kısırlaştı şu oldu bu oldu diye...

    YanıtlaSil
  4. e36 m 50 bmw aracım var araba çig atıyor ve rolantısız çalışıyor bobin dediler deyiştik buji dediler deyiştik ama bir türlü kurtulamadım bu sıkıntıan

    YanıtlaSil
  5. arkadaşlar bu bu tarzda araba almak istiyorum bana tercihinizin ne olduğunu söyler yardımcı olurmusunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. resimde gördüğünüz benim eski aracım 06AR048 şuanda satılık.
      sattığım arkadaş ufak bir kaza yapmış 2 parça değişmiş bel altıda boya varmış. 19.750 tl den satılık kağıdı yapıştırmış ama nakit pazarlıksız 19 bilemedin 18750 ye bırakır.
      araç halen Ankara'da mahallemde. bilginize..

      Sil
  6. merhaba arkadaşlar.aracım e36 320ia.aracımı ilk çalıştırdığımda gaza basınca aracım kasıyor.adeta silindirlerden biri çalışmıyormuş gibi.ve patlatma yapıyor.motor ısınınca %70 oranında düzeliyor fakat gaz yemesi çok neşesiz.320 ye yakışmıyor.
    arıza göstermiyor.her tamirci veya servis farklı söylüyor.hangisine güveneceğimi bilemiyorum.
    örnek;benzin otom.değişmemiz lazım diyor.kesin arıza omu diyorum belli olmaz diyor.vs. vs.
    daha önceden bu tür bir problem yaşamıoş veya konu hakkınsa bilgilendirme yapabilecek varsa sevinirim.saygılar
    BURSA_Yakup TEZCAN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aracınızda LPG Var ise bujileri çift tırnaktan tek tırnağa düşürmeniz tavsiye edilir aynı sıkıntı bende lpg de oluyordu ama ben benzinde kullandığım için değiştirmedim.
      gaz kelebeğini temizletebilirsiniz enjektörleride temizleyin sıkıntı devam ederse benzin otomatiği ve diğer detaylara inersiniz.. lpg kullanıyorsanız sürekli aynı yerden gaz alın mesela Shell den ben çok memnundum opetin lpg si aşırı yağlı.. saygılar.

      Sil