BMW E36, üçüncü nesil BMW serisi. Halk arasında "Uzay Kasa" olarak bilinir. M3 modelinde 2 kapılı versiyonunun haricinde 4 kapılı versiyonu da vardır. Üretimine 1991 yılının ilk yarısında başlanmıştır, 1998 yılının 2. yarısında yerini e46 kasaya bırakmıştır. 1997 yılında piyasaya sürdüğü 320i'lerin çoğunda motor problemi çıkmıştır ve birçok aracın motorunu 1998'de değiştirmiştir. BMW nize ait merak ettiğiniz konuyu Sağ Taraftaki "ARA" Butonuna basarak bulabilirsiniz. ENVER BİLİR
26 Nisan 2011 Salı
BMW M50 ve M52 MOTOR ARASINDAKİ FARK NEDİR?
En azından eğlence açısından para için en iyi değeri elde etmek istiyorsanız M50B20 güvenilirdir. ve işletme maliyetleri açısından sizi fakirleştirmez
Zamanlama zinciri, Silindir başına 6 adet motor bölmesindeki valfler ve hidrolik valf kaldırıcı, bu nedenle temizliği kontrol etmek artık gerekli değildir.
Zincirli gerdiriciler bir ya da iki yıl için yeterince dayanıklıdır. Harika bir düz motor (bir satır altı altı dengesi) var ve sizi mutlu edecektir. Sadece dezavantaj belki de yakıt tüketimi.
M50B20'de dahi, 4 litrelik 4 silindirli muadillerine kıyasla En sık kullanılan BMW motorlarından biridir, bu nedenle bulmak zor değildir. ve çoğu E30 motor takasları benzer boyut ve daha iyi Performans nedeniyle bir M50 kullanır.
Turboproject'ler bile M50 takaslarıyla çalışıyorlar. Yani bir turbo motoru.
M50: gri demir (döküm) ile M52 Alüminyum motor Jenerasyonlar arasındaki farkı anlatmanın bir başka yolu da budur.
Şimdi bu iki motor arasındaki Farklılıklardan bahsetmek gerekirse,
M50B25: Temel olarak yukarıdakiyle aynıdır, ancak 192hp'nin E36 veya E34'de de çok iyi çalıştığı küçük fark vardır. Doğru seçim budur
M52B20: Güncellenmiş versiyon, düzleştirilmiş torku eğrisi ve daha iyi emisyon Standartları. Ve tüm M52B20: için, motorun kendisi artık bir alüminyum bloktu artık. Motorun kendisi, yakıt verimliliği açısından çok daha iyi olan motor ağırlığını da düşürdü.
Toplam ağırlık olarak M50 bloğundan 36kg daha hafif bu inanılmaz değil mi?
Temel olarak yakıt ekonomisinde çok daha iyi olmasının nedeni de buydu.
M52B25: Burada Size uyan ve ucuza 20 beygir geri veriyor. Yakıt kullanımının biraz daha fazlası o kadar da kötü değil, farketmeyebilirsiniz.
M52B28 küçük adamın yaşlı gençlere ve 20'li yaşların başında olanlar için küçük M3. denilebilir.
193hp'lik 2.8l'lik bir roket Aralarında Çok Fark Yok..,
m52 alüminyum bloktur.
Hararete karşı çok daha naziktir.
Eski BMW ciler M50 Motorun daha dayanıklı olduğunu revizyonun daha verimli olduğunu söylerler.
bunun dışında pek fazla söylenecek bir durum yoktur.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
DİJİTAL KLİMANIN GİZLİ KODLARI
Sanırım Bu bilgi 18 tuş Bilgisayarı Olmayanlar için biraz ilaç gibi gelecek KLİMANIZ AŞAĞIDAKİ GİBİYSE
-
Arkadaşlar, BMW E36 Sigorta Kutusuna ait; Hangi Sigortanın ne işe yaradığını aşağıdaki resim ve numara açıklamalarında bulabilirsin...
-
En azından eğlence açısından para için en iyi değeri elde etmek istiyorsanız M50B20 güvenilirdir. ve işletme maliyetleri açısından ...
-
Özellikle 18 Tuş Yol Bilgisayarının ilk konu olması, kullanıcıların tüm özelliklerini bilmemesi . Bu nedenle faydalı olacak bilgileri sizinl...
onlar çok biliyor m52 ile yarım saat 200 km hızla gidersin m50 ile bir saat gidersin motor sonra kucakta :)
YanıtlaSilAlimünyum demir döküme göre daha çabuk soğur, ve sogutması daha kolay olur. Sayinin, ve elekronik devrelerin vs.. soğutmasında , alimünyum . Kullanilir.
SilForum Donanımhaber'de "mec" isimli bir kullanıcı son noktayı koymuş bu tartışmaya:
YanıtlaSil"M52 motor E36'da 1994 yılında üretime geçer.. ( E34'ten tam olarak emin değilim )Zayıf noktası alüminyum yapısı değil, piston yataklarında kullanılan "nikasil" adı verilen özel alaşımlı metal kaplamadır.. Nikasil sürtünmeye çok dayanıklıdır, yüksek ısıda bozulması döküm demire ve alüminyuma nazaran çok daha azdır.. Çok dar toleranslarda işlenmeye müsait yapısıyla Ferrari, Lamborghini, Maserati ve Porsche'de halen kullanılır.. Ancak Nikasil, kalitesiz benzinde yer alan düzensiz sülfür miktarından dolayı korozyona maruz kalır.. Bu korozyon piston yataklarında aşınmaya hatta kırılmalara kadar gider.. Demir ve alüminyumun sülfüre tepkisi az olduğundan Nikasil kadar aşınmaz.. Bu problem M52nin 1999'da çıkan son nesliyle son bulur.. Alusil kullanılan yeni tip M52de bu sorun ortadan kalkmıştır..
Yalnız bu her Nikasil yataklı M52 bozulacaktır diyerek de yorumlanmamalıdır.. Bu direkt yakıt kalitesiyle ilgilidir.. Bu nedenle sadece bozuk, kalitesiz, kötü işlenmiş benzinle kullanılan araçların M52 motorlarında M50ye nazaran daha çabuk yıpranma görülme şansı vardır..
Gelelim mEvzunun " oto sanayi efsaneleri " bölümüne..
Türkiye'de " sıfır motor yapma " olayı layığıyla yapılmadığından yurdum ustası suçu hemen M52ye atar.. Demir ısıyla rahatça genleşen ve bu genleşme kabiliyeti sayesinde olası ufak tefek ayarsızlıkları tolere edebilen bir metaldir.. Oysa ki alüminyum motor bloğu, el kantar göz terazi yöntemlerle, doğru düzgün ölçüp biçmeden rektifiye edildiğinde alüminyumun genleşme katsayısı döküm demire nazaran zayıf olduğundan düzensiz çalışmaya başlar.. Pistonlar mikron mertebesinde de olsa boşluk yapmış, tam rektifiye edilmemiş yataklarda sesli ve vuruntulu çalışır.. Ne zamanla ne de ısı arttıkça bu boşluklar demirdeki gibi genleşerek kaybolmadığından motorun krank salınımı bozulur.. Düzensiz rölanti, sesli çalışma ve yağ eksiltme olarak başlayan bu arıza zamanla yatak sarmaya kadar gider.. Sonra da yeniden " motor ister " diye usta girer mevzuya..
Bu arada, hiçbir otomobil firması aynı motoru 5 sene boyunca, tam 10 ayrı değişik motor hacminde , 4 ayrı kasa tipinde " yanlışlıkla " kullanmaz.. Böyle oto sanayi efsaneleri de günümüzde eski model diye adlandırılmasına rağmen şimdinin pek çok son model aracını gölgede bırakacak güzelim otomobillerin sağda solda sürünmesini sağlamaktan başka bir işe yaramaz..
Düzgün kullanılmış, az km. yapmış, modifiye uğruna rezil edilmemiş ve layığıyla servis görmüş bir E36, M52 motorlu olsun ya da olmasın herzaman iyi bir opsiyondur.. Hem sürüş keyfi hem de malzeme kalitesi açısından aynı fiyat gamında pek çok günümüz otomobilinden daha mantıklı bir tercihtir.. "
Selamlar. E36'larda 94'ün ilk yarısına kadar M50 motordur,evet. Fakat İkinci yarısında M52 kır döküm blok kullanıldı. 95'den itibaren ise alüminyum bloğa geçildi. Bu önemli bilgiyi de atlamayalım.
Silmec doğru söylemiş valla. Ama BMWci napsın, yetkili servisi geçtim BORUSAN bile 2011 model arabasındaki motor arızasını tekrarlıyor, hatta yeniden tekrarlarsa ilgilenmeyiz diyor. İlk okul mezunu usta ne yapsın. Ki bu ülkede düzgün benzin bulmak arabistan çöllerinde antifiriz aramak gibi bişey. Almancılar bile hep söyler buraya gelene kadar yolda aldığımız benzinle araba uçuyor gibi gidiyordu, buraya geldik tıkandı/ kısırlaştı şu oldu bu oldu diye...
YanıtlaSile36 m 50 bmw aracım var araba çig atıyor ve rolantısız çalışıyor bobin dediler deyiştik buji dediler deyiştik ama bir türlü kurtulamadım bu sıkıntıan
YanıtlaSilHava akışmetresine giden hortumlarda kaçak vardır,iyi bir bakılması lazım,enson çare hava akışmetresini değiştirmeyi deneyin,bu arada akışmetreyi sökerseniz muhtemelen geçici olarak sıkıntı ortadan kalkar ama düzensiz bir yakıt tüketimi olacaktır.akışmetre değişimi son çare olsun
Silarkadaşlar bu bu tarzda araba almak istiyorum bana tercihinizin ne olduğunu söyler yardımcı olurmusunuz
YanıtlaSilresimde gördüğünüz benim eski aracım 06AR048 şuanda satılık.
Silsattığım arkadaş ufak bir kaza yapmış 2 parça değişmiş bel altıda boya varmış. 19.750 tl den satılık kağıdı yapıştırmış ama nakit pazarlıksız 19 bilemedin 18750 ye bırakır.
araç halen Ankara'da mahallemde. bilginize..
merhaba arkadaşlar.aracım e36 320ia.aracımı ilk çalıştırdığımda gaza basınca aracım kasıyor.adeta silindirlerden biri çalışmıyormuş gibi.ve patlatma yapıyor.motor ısınınca %70 oranında düzeliyor fakat gaz yemesi çok neşesiz.320 ye yakışmıyor.
YanıtlaSilarıza göstermiyor.her tamirci veya servis farklı söylüyor.hangisine güveneceğimi bilemiyorum.
örnek;benzin otom.değişmemiz lazım diyor.kesin arıza omu diyorum belli olmaz diyor.vs. vs.
daha önceden bu tür bir problem yaşamıoş veya konu hakkınsa bilgilendirme yapabilecek varsa sevinirim.saygılar
BURSA_Yakup TEZCAN
Aracınızda LPG Var ise bujileri çift tırnaktan tek tırnağa düşürmeniz tavsiye edilir aynı sıkıntı bende lpg de oluyordu ama ben benzinde kullandığım için değiştirmedim.
Silgaz kelebeğini temizletebilirsiniz enjektörleride temizleyin sıkıntı devam ederse benzin otomatiği ve diğer detaylara inersiniz.. lpg kullanıyorsanız sürekli aynı yerden gaz alın mesela Shell den ben çok memnundum opetin lpg si aşırı yağlı.. saygılar.
benzin geri dönüş valfini değiştir sıkıntı namına birşey kalmaz ( enver bilir biladerim )
YanıtlaSilvalfi de değiştirdik olmadı :) ama ben sistemi komple değiştirerek sıkıntıyı kökten çözdüm. ;)
YanıtlaSilkayınım 93 m52 aldı bana ankaradan ben aracı hiç görmedim netten fotolarını baktım enkaz dedim ama aracı gördüm ve bi kullanayım dedim aşık oldum resmen çok memnunum Allah razı olsun yapandan
YanıtlaSil:) güle güle binin Allah Kaza Bela Vermesin..
Sil93 MODEL M52 OLDUĞUNU DÜŞÜNMÜYORUM. M52 94 TE ÜRETİME GEÇTİ.
Sildoğrudur. :)
Sil93 ye 52 yok ama benim araçta var sonradan koyduk yani olmaz diye birşey yok muhtemelen onlarda m52 geçiş yapmışlardır
SilSlm e36 320 i ılk çalıştırmada beyaz duman atıyor ama Bazense yapmıyor bazen etkiliyor aynı dumanı atıyor rıca etsem yardımcı olurmusunuz
YanıtlaSilblokta çatlak olma ihtimali yüksek yağa su karıştırma muhtemel. yağ eksiltme su eksiltme ve hararet durumuna göre ustanıza bir an önce götürün.
SilMerhabalar konu sanki biraz dagilmisken bende bilgisi olan arkadaşlardan net bir şekilde birkac cevap istiyorum
YanıtlaSilOncelikle ilk aracim değil bu yaza bi bmw 3.20 cabrio almayi düşünüyorum(yani Allah nasip ederse) sorularimdan biri m50 motor hangi yıldan hangi yıla kadar üretilmiş m52 motor hangi yıldan hangi yıla kadar üretilmiş. İkinci sorum ise çift vanos yada tek vanos dedikleri nedir motorda ne iş yapar
Üçüncü sorum ise seçimi hangisinden yana kac model ve hangi motor dan yana yapmam gerekir ?
COUPE hakkında yeni bir bilgi paylaştım. Cabrio ile düşüncelerim aynıdır. bir değer tablosu yaptım. saygılarımla.
SilM50 daha verimli daha saglam
YanıtlaSilSelamla https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-bmw-tosun-otomotiv-bmw-e30-m52-b25-coupe-3.25-200hp-730009648/detay bu arabaya ne dersınız?
YanıtlaSilYorum yapan arkadaşların emeğine diline sağlık çok faydalı bir forum bilmediğim bir çok şeyi öğrendim. 1996 model E34 kasa 235000km,de 520i otomatik vites M50 B20 alınırmı. Bilgisi olan varsa sevinirim.
YanıtlaSilAriza konusunda bilgim yok ama classic olması yeterli benim için ywte8
YanıtlaSilOtomobil haberleri bloğuna girip oto haberlerine ulaşabilirsiniz.
YanıtlaSil