28 Aralık 2017 Perşembe

320 BMW yi Stroker yaparak 150 Bg den 215-220 Bg nasıl yükseltiriz??

STROKER İLE ;

**2000 cc lik motoru orjinal parçalar ile 2500-3000 cc ye yükseltmek mümkün mü?
**150 Bg güç üreten motoru 220 Bg seviyelerine çıkartmak mümkün mü?
**BMW M50 ve M52 motorla bu işlemi yapabilirmiyim?
** v.b. sorular


Stroker motor/kit nedir? Avantajları, dezavantajları nelerdir ?

Eğer Amerikan otomobilleri ile haşır neşirseniz mutlaka sohbetlerde 'stroker kit' söylemini duymuşsunuzdur. Peki nedir bu 'stroker motor' ve 'stroker kit' ? Avantajları, kısıtlar nelerdir? 


Bilindiği gibi motor hacmi formülü = bore X bore X stroke tur. 




STROKER Çoğu arkadaşımızın merak ettiği ama hep bir soru işaretleri ile cesaret edilemeyen bir konudur J
Öncelikle bazı arkadaşların kafasında şu soru var, bu bize kaç tl ye patlar?
Makalemde bundan da bahsedeceğim. Ama öncesinde düzgün çalışan sorun olmayan BMW 320 mize neden böyle bir şey yapalım ki? Diye aklında sorusu olanlara cevap yazmak istiyorum
BMW Fabrikası ARGE çalışanları mühendisler dahil hepsi bana sorarsanız dünyanın sayılı zeki adamları bu nedenle satış ve pazarlama bölümü muhteşem işler çıkarıyor.
Düşünün bir blok üretiyorsunuz ve aynı blokla 6 çeşit araç motoru üretip aynı maliyetle farklı paralar kazanıyorsunuz.. J düşündünüz mü?? Düşünün lütfen
M50 Blok üretiliyor ve 320 323 325 328 M3 330 gibi farklı motor seçenekleri ile otomobil satıyorlar. Şimdi o dönemler 320 alan bir kitle var ama 328 almaya yaklaşmıyordu bunlar orta halli ve vergiyi yakıtı düşünenlerdi. Aslında çoğu şey birbirine yakındı ama BMW Bu kitlenin hepsine dokunmak istiyordu ve başardı da.
Zamanla farklı arayışlar ve zevk tutkunları hobi misali bu işlerle uğraşan modifiyeciler değişik işlemler yaparak bu motor bloğunun velinimetlerinden yararlanmayı bildiler.
Türkiye de bir çok e36 cının bildiği bu STROKER uygulamasına nereden başlayalım bir bakalım.
320 M50 bloğa sahip BMW miz olduğunu düşünelim.
Öncelikler motorumuzda,
KOL
KRANK
PİSTON
KAPAK
EMME MANİFOLDU V.B.
Bu parçalar neyi nasıl yapacağımız takip edeceğimiz parçalar.
Hadi biz bu M50 320 mimizi 328 Yapalım;
Bu arada aşağıdaki motor parçalarının birbirlerine uyduğunu söylemeden geçemeyeceğim.
M20 --- -----E30 6 silindir
M50-M52----- E36 6 silindir
M54 ----------E46 6 silindir
S50-S52 ------E36 M3
S54 -----------E46 M3

320i nin orjinal piston u 80mm dir. bunu maximum 84mm (84.50) ile değiştirmek en sağlıklısıdır.


328 e çevirmek için kapak değişirken bu kapağı hazır elimizdeyken port polish işlemi yaparak motorumuza giren havanın akışkanlığını hızlandırarak daha fazla hava çekmesini sağlayıp normal bir 328 den daha hızlı gitmesini sağlayabiliriz. parça listesine bakıcak olursak


320i den kol krank piston kapak emme manifoldu gaz kelebeği sökülerek stroke elde edebilmek için takılabilcek parçaları sırayla yazalım


2.5 dizel krank (84mm piston 25 kol ile 2.800cc hacim üretir)
2.7 hartge krank 84mm piston 25 kol ile 2.700cc hacim üretir)
2.7 eta krank
2.8 orj krank m20 m50
2.5 orj krank m20 m50
3.0 krank s50
3.0 krank m54
bu krankların hepsi m20 m50 m52 m54 ve s50 de kullanılabilir.
krank işimiz bittikten sonra rektefiyeci ile 325 kolları ile 84mm pistonlar montaj edilir ve motorumuzun altı bitmiş bulunmaktadır.

KOL ve PİSTON seçimi
328 veya 325 e çeviriyorsanız orjinalleri ne ise onları kullanın bmw nin orjinal kolları ve pistonları çok dayanıklıdır. rektefeyeci ve ustanızla bilgi paylaşımı içinde yapmanız daha mantıklıdır.

sıra üst kapakta,

m20 m50 m52 m54 blok lar faklı oldugundan dolayı hiçbirinin kapağı birbirine uymaz tek tek özet geçersek

m20 320i ye 325 kapağı uyar
m50-52 320i ye 325 ve 328 kapağı uyar
m54 320i ye 325 328 330 kapağu uyar

stroke işlemini yaparken bu kapağı yukardada belirttiğim gibi port polish egzantrik subap büyütme gibi işlemler yaparak alıcagınız gücü arttırmak sizin elinizde.

kapak işlemi ve montajıda bittikten sonra aslında kısaca anlatmak gerekirse kapağı emme manifoldu gaz kelebeği yani parçacınızdan tam dolu şekilde alırsanız sizin yaranızıa olur
DİP NOT:

M50 320İ Yİ 2.8E ÇEVİRİRKEN 2.8 EMME MANİFOLDU YERİNE 2.5 EMME MANİFOLDU VE GAZ KELEBEĞİ KULLANILMASI GEREKİR ÇÜNKÜ YAPILAN TESTLERDE 2.5 İN EN VERİMLİ EMME MANİFOLDU OLDUĞU GÖRÜLMÜŞTÜR. ES GEÇİLMİCEK BİR KONU
sıra ecu-elektrik-enjektör sisteminde

pek fazla bir değişiklik istemez ama isteğe göre komple standalone beyin veya piggyback beyin yapılabilir. en basit çözüm ise CHIP yapmaktır. BOBİN ler de yeterlidir değişme istemez. orjinal buji kullanmakta fayda var. enjektörlere gelirsek orjinal enjektörleri bana göre yetiyo ancak regilatör ve 2.8 in orjinal enjektörlerini takarsak faydalı olur 

hazır 2.8 e çevirmişken bir ufakta headers takmakta yarar var 

Burada fazla derinlere girmeden yani modifye işine 
girmeden stock şekilde 150hp bir arabanın motor yapılırken 210 220hp lere nası 

çıkabilceğini belirtmeye çalıştım.


bunların hepsi tek bir blokta çeşitli kollar denenerek takılmış ve yürütülmüş parçalardır.


84mm piston -700TL
takım conta oem 400tl
Ana ve Kol Yatak - 180
Piston kolu 328 -300
328 Grank - 700
rektefiye -600
2.5 veya 2.8 dolu kapak 1200 ile 1500tl arası
2.5 emme manifoldu ve gaz kelebeği 500

Bide bunlara ek olarak işçilik var.
bu rakamlar sizin çevrenize göre değişiklik gösterecektir.


M52 için bazı M54 parçaları da kullanabilirsin. 
buda ara bilgi olsun :)


BMW E36 320 için en ideal stroker /strok arttırımı yapma ile ilgili bilgi içerikli bilgileri sizinle paylaştım.

bir çok konu webden alıntıdır.
Bilgi paylaştıkça çoğalır.
Saygılarımla
Enver Bilir


7 yorum:

  1. Öncelikle Herkese Sevgi ve Saygılarımı sunarım BMW'm de Ciddi yürürü olsun diyen arkadaslara 'Nacizane' Fikrim
    İlk asama olarak m50B25 neden diye sorarsanız M50 motor demir döküm yüklenecek motor M50 Olmalıdır çünkü üzerine yüklenecek parçalara dayanıklıdır M52 aliminyum oldugu için adaptasyonu çok zor yapacagınız işten zevk alamassınız m50b25' de yüklenecek parcalar olarak 3000CC Krank Kol Piston gayet güzel olur daha ilerisi için Turbocharger ile ve 2.2 BAR'la yaklaşık 1000HP'de alınır. tavsiyem bunlardır sonra konya draglar'da sizleri görmek isteriz Saygılarımla...

    YanıtlaSil
  2. Yorumunuz için teşekkürler. M50B25 konusunda Size katılıyorum. Konya dragların kapısının hepimize açık olmasına da ayrıca sevindim :)

    YanıtlaSil
  3. Sadece 325 krank kol kullanıp sıbobları degıştırsek 320 den nekadar guc alırız

    YanıtlaSil
  4. Durum elverışlı olmadıgı ıcın sınırlı bir degısım yapıyoruz

    YanıtlaSil
  5. E36 320 yi swap yapmadan 330 yapabilirmiyiz

    YanıtlaSil

DİJİTAL KLİMANIN GİZLİ KODLARI

Sanırım Bu bilgi 18 tuş Bilgisayarı Olmayanlar için biraz ilaç gibi gelecek KLİMANIZ AŞAĞIDAKİ GİBİYSE