19 Aralık 2017 Salı

BMW ARACINDA ELEKTRİK KAÇAĞI BULMA


BMW E36 ELEKTRİK KAÇAĞI HAKKINDA

Merhaba Arkadaşlar,
Hepimizin başına gelen bir sorunun tespitinden bahsedeceğim.
Arabamıza bineriz ve marşa basarız. ama duyulan tek ses "TIK- TIK" Akümüz yenidir yada dinamomuz sağlamdır. ne hikmetse artık bu sorun sürekli karşımıza gelmektedir.
Aracımızda kaçak olup olmadığını anlamak Çok basit, 10-15tl lik bir ölçüm cihazı alın videodaki gibi ayaklardan birini Amper ölçüm yerine bağlayın, siyah olan her zamanki yerinde olsun. 
Akünün kırmızı ucunu çıkarın ve multimetreyi amper ölçüm yerine getirin,aletin bir ucunu akü başında diğeri kırmızı uça değsin, ölçtüğünüz değer 0.02-0.06 arası ise normal değerdir. 
Alarm Teyp ve harici amfi gibi üniteler kontaktan hariç bağlandıysa kontak kapalıykende az elektrik tüketir.






Unutulmaması gereken en önemli konu ise BMW E36 kasalardaki İLK KONTROL EDİLECEK farları açıp kapattığımız düğmedir.
Bu düğme oksitlenlenir yada arızalanıp kısa devre yapmaya neden olur.
Diğer önemli 2 .elektrik kaçağı yeri ise arka bagajımızda bulunan arka stoplara ve plakalığa giden kablo yumağıdır.
buradaki kablolarda zamanla oksitlenir ve kısa devre yapar.
Bu sorun kronik olarak sabitlenmiş bir sorundur.
araçtan indiğinizde araç içi düğme ışıklarının sönmemesinin nedeni buradaki oksitlenmeler olabilir.

Saygılar 
ENVER BİLİR/2018

3 yorum:

  1. E36 aracım var bir yerden elektrik çekiyor kilitliyorum 10 dakika sonra 4luler yanmaya başlıyor alarm çalıyor kapatıp açıyorum kilidi sabah anahtarı takıyorum ne yazikki akü bitmiş aküyü de yeni aldım ustaya götürdüm bulamadı artık tüm derdim bu oldu çare yok mu başına gelen biri yokmu yardim edebilir mi

    YanıtlaSil
  2. Bende de ayni sorun var 1000 TL verdim yine ayni

    YanıtlaSil
  3. bulabildiniz mi sorun neymiş bende de aynı sorun var

    YanıtlaSil

DİJİTAL KLİMANIN GİZLİ KODLARI

Sanırım Bu bilgi 18 tuş Bilgisayarı Olmayanlar için biraz ilaç gibi gelecek KLİMANIZ AŞAĞIDAKİ GİBİYSE